Stop waiting, start living
2011-07-14 / 21:38:06 / Ord från hjärtat

Så mycket jag vill ha, så mycket jag vill göra.
Så lite pengar, så lite tid.

Blir lite smått galen på det där, men jag tänker positivt! Har blivit riktigt bra på det där måste jag säga, så fort det är något som jag känner mig hänging över, som inte känns bra eller som får mig på dåligt humör så försöker jag genast tänka förbi det. Tänka på något bra, positivt.

Det fungerar fruktansvärt bra faktiskt. Trodde aldrig det. Men jag har lärt mig mycket saker på senaste tiden som fått mig att inse att det som jag skulle kunna "må dåligt över" är en sådan bagatell jämfört med hur mycket värre vissa andras problem är. Jag har alltså väldigt lite att klaga över.

Men visst, ibland är det skönt att klaga lite och tycka lite suynd om sig själv. Men det hjälper inte ett skit i längden. Så ett tips till er som nu läser det här; Om världen suger och du har lust att bara sluta ut allt. Att tycka synd om dig själv kommer inte att göra saken bättre, se förbi det som tynger dig och tänk positivt.

Det finns (oftast) folk som har det värre

Zarabergh

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: