Breaking the habit
2011-05-17 / 22:38:19 / Allt om inget

Nu är det klart, inga fler prov, inga fler inlämningar och inga mer nationella. Oj så skönt! Känns som världens befrielse att fram till studenten så kommer jag bara kunna chilla efter skoltiden och inte behöva tänka på något prov eller inlämning som ska in till någon viss dag. Livet leker för tillfället.

Och studenten, alltså jag har nog inte riktigt fått in det ännu att när jag går ut den 10 Juni kommer jag inte komma tillbaka till Grans sen, kanske för att hälsa på men inte för att fortsätta mina studier där. Det känns...Jag vet inte, både bra och dåligt. Bra för att nu är äntligen gymnasietiden över och jag går ännu ett steg närmare mot en full utbildning till djursjukvårdare. Dåligt för att jag verkligen älskar Grans!

Människorna, lärarna, maten, miljön, djuren ja allt är nästan bra på den där skolan. Det är några få lärare som m aninte tycker om och kanske någon dag man blivit less på att måste gå mellan smådjurshuset och skolbyggnaden då det varit -20 grader kallt. Men i det stora hela är det verkligen den bästa skolan man kan tänka sig.

Så det känns sorgligt att lämna det där stället, så snabbt har tiden gått också. Tre år bara försvann åt ingen stans. Men nu ska jag försöka se det positiva och inte gå och gräva ner mig i det dåliga för jag har fått mig minnen för livet och lärt känna underbara personer så jag kan inte bli mer lycklig egentligen (:

Zarabergh

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: