Somewhere I belong
2011-10-23 / 02:19:34 / Allt om inget

Åh vad jag vill resa. Vill fara till nya platser som jag aldrig varit på, se nya saker, uppleva nya saker, känna nya saker, testa nya saker och bara få njuta av att få sätta ner mina fötter i ett annat land än Sverige. Ta med mig kameran och knäppa tusen bilder på dessa fem platser hade varit en livsupplevelse:

1. USA - Los Angeles

2. Canada - Toronto
3. Australien -Sydney/Queensland
4. Grekland - Aten
5. Alaska - Någonstans längst med kusten.

Los Angeles har jag känt en enorm dragning till de senaste åren. Bland annat för att det är varmt och inprincipt sommar där jämt, massor med kändisar/youtubers som bor där och det har massor med roliga event där hela tiden.

Canada har jag ganska nyligen känt att jag velat åka till och anledningarna till det är då bland annat att det är där hockeyn är som bäst, invånarna sägs vara mycket trevliga och det är en otroligt fin natur där.

Australien, jag vet att där finns alla kryp och många av världens farligaste ormar etc. Men det skrämmer inte mig, dit vill jag åka just på grund av djurrikedomen, naturen och deras otroligt härliga dialekt!

Grekland har jag velat åka till så länge jag kan minnas, deras historia har alltid intresserat mig mycket. Jag vill åka dit främst för maten, de många historiska monumenten och för att det även här är som sommar nästan hela året om.

Alaska är också ett ställe som nyss hoppat in på top fem och just varför jag vill en dag komma dit är för naturen, djuren och klimatet om sommaren. Vid kusten under den årstiden verkar det vara extremt fint.

Det är bara att drömma vidare...


1 Kommentarer
Alex:

Jag tycker vi åker till alla dom ställena nu :D



SKRIVET DEN: 2011-10-23 KL: 14:31:34



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: