Nostalgia
2011-09-02 / 17:30:53 / Allt om inget

Minns så väl när vi hade vårat SNES konsol, eller snarare jag minns så väl då jag spelade Star Fox. Det första alltså, inte Star Fox 64 utan orginal spelet med Nintendos första försök tll 3D-grafik.

Jag tyckte att det var ett otroligt kul spel, minns inte alls hur gammal jag var med inte var jag många år. Kanske 6-7år? Hur som helst så var det JÄTTE svårt och jag har inget minne av att jag ens tog mig förbi den andra bossen på level 1. Eller var det kanske level 2?

Mitt minne sviker lite, men att jag ändå kommer ihåg så pass bra det här splet är ganska otroligt. Satt och kollade runt på lite youtube klipp på spelet och damn, polygrafisk 3D grafik, haha jag dör. Ljuden, ett evigt "blurpande" från alla karaktärerna är allt man för höra, jag dör lite till.

Ville bara hedra det här spelet lite i ett inlägg eftersom det var ett av de första tv-spelen jag faktiskt spelade. So here you go, en video på allas och vår Star Fox - Första spelet - Första missionet.



1 Kommentarer
Andreas:

Do a barrel roll!



SKRIVET DEN: 2011-09-02 KL: 23:26:25



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: