Dark knight rises
2012-08-02 / 22:15:54 / Recensioner

I måndags var jag äntligen och fick se den nya Batman filmen, jag hade lyckat hålla mig från att se allt för mycket bilder, läsa allt för mycket och endast håll mig till en trailer att kolla på. Så vad tycker jag då om denna film? Ja, alltså jag ska försöka skriva om det men det är ingen lätt uppgift, inte alls.

När jag gick ut ur biosalongen så var jag så tagen, det kändes precis som om jag hade åkt en riktigt vild karusell och precis bara hunnit landa på marken igen. Det var så psykiskt påfrestande att jag knappt hade tid för att äta det snacks jag hade köpt. Jag kan inte minnas att någon film lyckats sätta mina känslor i spel så mycket som denna.

Storyn var så laddad, man ville inte missa en sekund. Den var inte Inception komplicerad men man kände ändå att det kommer vara värt att hänga med till hundra procent ända in i slutscenerna. Karaktärerna var helt underbara allihopa och skådespelarna till var och en av dem var klockrena, Anne Hathaway (som jag själv var lite skeptisk till) fungerade likt handen i handsken som Selina Kyle/Catwoman. Hela Gotham City var likt en tickade bomb med så många intensiva minuter med flertalet andningsuppehåll tillkommande att när eftertexterna började rulla var man helt slut. Väntan på smällen gnagde i en genom hela filmens 2 timmar och 40 minuter .

Jag kan fortfarande inte sätta ett betyg på den, jag är ännu i någon slags chock. På en betygsskala mellan 1-10 så får den Batman. That's all I can say.
 
Jag hade inte tackat nej till denna überhäftiga motorcykel inte.

1 Kommentarer
Alex:

Den var sjuukt bra :)

Svar: Minst sagt (:
Zebran



SKRIVET DEN: 2012-08-03 KL: 00:24:47



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: