Nyårslöften och sådant där.
2012-01-08 / 18:18:12 / Allt om inget

Kan inte minnas då jag själv höll något av de "löftena" jag tilltalat mig själv att försöka hålla varje nyårsafton. Jag läser och hör hur alla berättar om vad dem i år ska försöka sig på men att vitsen ändå känns liten för "de håller ju i slutändan inte".

Mitt problem är egentligen inte att jag inte kan hålla dem, utan mer att jag helt enkelt glömmer bort! Jag brukar inte sitt och skriva ner listor eller pratglatt förklara för alla vad jag tänkt mig detta år. Jag håller det för mig själv, i min skalle. Och därmed, fast jag inte direkt har 25 löften per år, så glömmer jag konstigt nog bort det.

Så då ska jag än en gång försöka, men nu skriver jag ner det här i hopp om att jag kanske ska komma ihåg det lättare. Mina löften är inte svåra direkt utan det kräver mest att jag ska ha självdisciplin och ja, inte glömma dem.

  1. Hjälpa WWF gnom att skänka en summa varje månad till dem och deras projekt (som jag redan fixat genom att bli "Paperless member".)
  2. Bli lite mer aktiv! Sen jag slutat skolan har min aktivitet gått som en berg-och dalbana. Vissa dagar kan jag vara mycket aktiv medan andra helt slut av någon konstig anledning.
  3. Bli mer miljövänlig, som om jag inte redan försöker allt jag kan? Men det går aldrig att försöka för mycket!
  4. Klara körkortet, har kommit en bit men ännu är det inte fixat.
  5. Inte handla mer än jag behöver och tänka över det jag handlar ur flera perspektiv.

 

Så det bör väl vara it, så att säga. Det duger gott för mig så nu gäller det bara att klara detta året ut, och gärna livet ut. Såklart.


1 Kommentarer
alex:

Du klarar det nog lätt ;)



SKRIVET DEN: 2012-01-08 KL: 19:06:49



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: