Att tjata
2014-02-19 / 16:17:54 / Ord från hjärtat

En sak som verkligen får mig illa till mods är att tjata, att upprepa mig. Jag vet själv hur otroligt irriterande det kan vara när någon upprepar sig om samma sak gång på gång när man redan uppfattade allt från första gången.
 
Men av någon anledning är människor så otroligt sega av sig också, så ibland blir man tokig av att sitta och vänta. Vilket händer mig, utan att ljuga, nästan varje dag. Jag vill inte vara någon tjatmoster samtidigt som jag inte alltid har tålamodet och sitta där i tystnaden och fundera över varför människan tar sådan tid på sig, vad som kan ha hänt etc.
 
Komplikationer uppstår självklart ibland, men jag har tagit för vanan att alltid försöka kontakta involverade personer ifall jag får förhinder i så god tid jag bara kan. För än en gång; jag vet hur frustrerande det är att stå där och inte veta vad tusan som händer.
 
Och inte törs man hitta på något annat heller, för då får man plötsligt det där svaret man väntat på så länge, att plan A är good to go. Såklart...
 
En snabb tanke bara i dessa OS-tider.
Huff & puff!
 

Skotermässa
2014-02-02 / 18:23:00 / Fotografiska intresset

Igår styrde jag och min bror mercan till havsbadet för att gå och kika lite på skotermässan som anordnades där i år, det var allt från utställning av gamla veteranskotrar till freestyle-uppvisnigar av några tokar på både skotrar och motorcrossar. Dessutom fick man testa en hel del nya skotrar från diverse märken på en bana dem plogat upp, det var som häftigt. Knäppte några bilder och frös tårna av mig i mina, inte alls vintervänliga och ofodrade streetskor, men det var det värt!
 
          
          
 
 

 
 
 
 

The last stand
2014-02-01 / 23:51:06 / Recensioner

Kollade på lite film en kväll som denna, blev  som titeln lyder The last stand med Terminator, Sif och token från Jackas/Nitro Circus.
 
Arnold är verkligen inte en bra skådespelare (det tror jag de flesta kan komma överens om) han är gammal och han har en dialekt som heter duga. Men den gamle guvernören är banne mig stencool. Det var en överraskning att den var så underhållande, de spar inte på blodet heller. Var lite oförstående i den goda kritik som den faktiskt fick, men nu såhär när eftertexterna rullat klart kan jag inte annat än hålla med.
 
Blev också väldigt imponerad av öppningen till filmen då "The bad guys" introduceras på ett ganska spektakulärt sätt. Deras lilla cup som drar igång hela helvetet är riktigt snygg och inte minst sagt bra planerad. Helt klart något som fick mig att haja till, dock kanske det inte var direkt realistiskt, men å andra sidan är det inte en sådan rulle heller. 
 
Arnöld is coming for you.