Praktik
2010-11-24 / 16:40:41 / Allt om inget

Blablabla ska dra ett sådant där inlägg då jag berättar om min praktik är och att jag är trött så här kommer lite ris och ros bara för att jag ska ha bloggat och slippa känna "Faen har inte bloggat, idag heller..."

är då på praktik de närmsta 3 veckorna på Djurkliniken i Skellefteå, började där i Måndags och har haft en hel del att göra. Första dagen kolla jag mest och försökte lära mig rutinerna, men jag hann ändå med att se en kastrering, packa instrument, städa och packa upp ton med hund och katt foder ;p

Dag nummer två blev det att kolla två väldigt intressanta operationer, en då de tog bort ett öga från en hund och en då de tog bort en juvertumör från en annan hund. Sedan packa jag mer instrument, vek tvätt, städade, kollade en till kastrering, hjälpte till vid en röntgen och lite annat smått.

Dag nummer tre (idag) har jag hunnit med att kolla en kastrering på en tik och två hankatter, agerat hundvakt åt en valpande tik, packat mer instrument, vikt mer tvätt, städat, klippt klor och kolla då de tog bort tandsten från en hund. Sedan fick jag fara hem efter 2 idag så det var som skönt!

Justdet sen skulle jag klaga lite också på att jag är grymt trött, försov mig som lite idag haha. Det är som standard att man ALLTID måste försova sig minst en gång under sina praktiker, det slår som aldrig fel (;

Zarabergh

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: