Blue Keld
2011-09-21 / 14:01:08 / Recensioner

Jag och kolsyrat vatten brukar normalt sett inte vara så bra vänner. Dricker varken Loka, Ramlösa eller Vichy. Jag vet inte men jag tycker att det blir en sådan konstig upplevelse då man dricker något kolsyrat som inte smakar något. Om än det är smaksatt så tycker jag jämt det är så dåligt gjort eller att det inte alls smakar som det, enligt beskrivingen ska.


Men då finns det faktiskt ett, eller gentligen två undantag och dem två heter Bonaqua och framförallt Blue Keld. Blue Keld är speciell, det smakar inte alls som dåligt smaksatt vatten utan det känns verkligen som läsk! Vilken det gör tack vare att de faktiskt använder äkta fruksmaker och inte bara aromer.

 

Det är det som gör att jag verkligen gillar den här drickan, som jag nämde innan så gillar jag även Bonaqua, dock använder sig även dem bara för aromer när de smaksätter sitt vatten. Men istället så kolsyrar dem inte sitt vatten lika hårt och gör det därför helt klart drickvänligt för mig.

 

Men Blue Keld, det är alltså mitt "favorit vatten på flaska" och får av mig betyget 9/10!

 

 

Björnbär är förövrigt den godaste smaken (;


1 Kommentarer
Kalle:

Kuriosa: jag är lite halvallergisk mot Blue Keld, just på grund av deras genuina smaksättning. :-)



SKRIVET DEN: 2011-09-22 KL: 10:32:08 URL: http://www.n20.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: