Att det aldrig ska gå att lita på något.
2012-03-14 / 17:16:57 / Ord från hjärtat

Har börjat bli måttligt less på denna KONY2012 uppståndelsen nu. Jag trodde att för en gång skull när den där videon dök upp förra veckan att det var bra, riktigt bra och blev faktiskt smått rörd av den. Dem hade lyckats knåpa ihop en video som väckte många känslor. Jag blev glad.

Men sedan, dagen efter. Eller kanske bara timmar efter videon hade delats över alla sociala mediasiter så började denna kritik dyka upp lite överallt. Första tanken var inget speciellt faktiskt om jag ska vara ärlig, tyckte ändå att själva budskapet var jätte bra. Men sedan läste jag mig till mer och mer info och insåg mer och mer att även denna organisation IC (Invisible children) inte skulle gå att lita på.

Alla dessa hundratals organisationer som finns, speciellt dem som jobbar med människor som lever i misär i andra länder eller liknande, de går fan inte att lita på. Varje gång sådana organisationer samlar ihop sig och går ut med att man ska stötta dem med något, kommer det snart fram att det som vanligt till den största delen hadlade om pengar mer än att faktiskt hjälpa.

Pengar till de högt sittande hönsen eller pengar till något helt annat än det som de utropar att de behöver för att hjälpa människor i nöd. Det är så tragiskt att det ska behöva var så, att det ska finnas så få riktigt seriösa organisationer här i vår värld är ofattbart.

Nej, från och med nu kommer jag inte att kunna lägga min tro hos någon annan organisation, det finns bara en jag litar på till 100% och det är WWF. Jag säger precis som många andra redan sagt: Lär dig alltid fakta om något du vill stötta innan du väl gör det. Nu tänker jag inte sitta och skriva upp all kritik kontra det bra som finns om IC utan det får ni själva läsa er till och skaffa eran egen åsikt om.

Så var det med det.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: