Forget about the rain
2012-04-26 / 23:18:06 / Fotografiska intresset

Idag... Var inte vädret på topp som igår. Men regn betyder också att snön smälter snabbare, så det finns alltid något positivt med att det ska regna! Följde Elin till hennes lille häst också, fick en gullig bild på dem som jag tänkte visa upp.

Det var väl det, slänger upp någon mer bild också bara för att jag kan.

Lera, mysigt värre att plaska i.


Springtime
2012-04-25 / 22:46:13 / Allt om inget

Äntligen är det vår på riktigt! Idag gick startskottet för våren, varför kan man då undra? Jo, för att alla de bästa tecknen på att det är på gång kunde jag finna idag. Solen fick lysa och värma på oavbrutet hela dagen utan några moln i sikte, vägarna hade blivit sopade, man kunde höra ifrån varje brunn man gick förbi hur det ekade av allt vatten som smälte från snön, folk har börjat plocka fram sina grillar och man kan kunde gå i endast skor och öppen jacka utan att det kändes kallt då en vindpust träffade en.

Men bästa och härligaste vårtecknet för mig kommer alltid och förbli då vägarna äntligen blivit sopade.

Då, då först vet man att det är vår!


Det är dags att införskaffa nya solbrillor, bästa tiden är under våren för det också!


Vi kan göra allt plus lite till
2012-04-24 / 22:40:43 / Ord från hjärtat


Släpp allt och känn hur vi lättar.
Finns ingen som kan fucka det jag känner just nu.
För ikväll så är vi hjältar, staden är vår.
Vi gör saker som man inte får.

Tillsammans kan vi gå mot rött.



WARNING! Cute animals can be bad for your social life.
2012-04-24 / 18:52:38 / Filmklipp

Youtube har ett ganska brett sortiment av videos på söta djur, då man väl börjar kolla är man fast. Timmarna bara flyger förbi och det är omöjligt att sluta FÖR DET FINNS SÅ MÅNGA. Man blir fan knäpp. Det absolut farligaste man kan kolla på den där förbenade sidan som tar upp alldeles för mycket tid av ens allt för korta dygn.





Space dinosaurs
2012-04-24 / 18:11:44 / Allt om inget

Jag blir lite ledsen i ögat då av att man inte kommer kunna spela som Elites i det kommande Halo spelet. Speciellt då de kommer se så mycket läskigare och fränare ut. Dock är jag nog en av få människor som gillar att spela som rymd-dinosaurie...

Till och med Grunts ser coola ut!


Weekend fun
2012-04-23 / 21:47:05 / Allt om inget

Helgkul med bilder från instagram.
(därmed den extremt varierande bildkvaliteten)
Enjoy!


For a living planet
2012-04-20 / 20:37:15 / Citat


"Sometimes, in the face of doubt we have to remember to hope and that we can make a difference."


WWF





In my hands
2012-04-19 / 15:59:55 / Allt om inget

Dagens humör: Zombie
Dagens låt: White trash millionaire - Black stone cherry
Dagens tv-serie/film: NCIS: Los Angeles / Betnér driekt
Dagens citat: "And faith will bring a way to the impossible"
Dagens video: IT KEEPS HAPPENING - Just dance 3 - #2
Dagens sämsta: Tröttheten och det lilla som finns att göra i denna stad.
Dagens bästa: Smältande snö och jag fick min nya ring till örat.
Dagens lsknjgfl: SUMMER, Y U NO COMMING FASTER?!

Dagens bild:

En härlig sommarkväll på Stenskär för några år sedan.

Sjukt sugen
2012-04-18 / 15:59:25 / Allt om inget



Pengarna tryter, men min hjärna vill inte riktigt lyssna och vara förnuftig...

One of these days
2012-04-18 / 14:13:26 / Allt om inget

Jag tycker väldigt lite om jobbiga dagar. Inte jobbiga fysiskt utan dagar som är jobbiga för att allt verkar gå emot en vad man än gör och/eller var man än vistas. Jag har en sådan dag idag, på det är jag lika trött som igår och känner inte för något annat än att kura ner mig i en grotta mitt i ingenstans och sova tills det känns bättre igen.

Rättlese: Jag tycker inte alls om jobbiga dagar.



Singoalla cheesecake jordgubb
2012-04-17 / 16:12:52 / Recensioner

Göteborgskex har nya Singoallakakor och jag har självklart testat dem så snabbt som jag bara kunde! Hur var dem då? Ett ord: HIMLA JÄTTE MUMSIGA. Japp, ett ord i min värld. Nej men alltså det var ett par mycket goda kakor, har aldrig varit något jätte fan av Singoalla (inte för att jag inte tycker om dem, men har alltid varit 'Team Ballerina' bara) men oj vad goda de var.

Kexet är som alltid bra och cheesecakefyllningen är inte för söt, lite smått syrlig med smak av jordgubbar. Ett måste för alla kakmonster där ute. Lådidén var smart den också.

Betyg 9/10 möjliga!


A warrior's call
2012-04-16 / 00:07:16 / Allt om inget

Dålig på det här med att blogga, det är jag ja. Har ingen bortförklaring till det heller så jag tänker inte försöka. Måste dock säga att NHL matcherna mellan Pittsbugh och Philadelphia är riktigt galna. Har varit bråk i närmare 10 minuter utan något riktigt uppehåll. Kul som f att kolla på!

Blir dock lite smått less på Sindy som ska vara sådan kärring hela tiden..

#GoPhilly


For Rohan!
2012-04-11 / 18:43:19 / Filmklipp

Min absoluta favoritlåt i Sagan om ringen filmerna.
Heltjävlaunderbar. Nuff said.



Probably true
2012-04-09 / 23:49:40 / Citat

- Men hur tror du samhället skulle se ut utan religion?
- Ja som nu, fast utan en massa sagoböcker.


Magnus Betnér


Pac Man THE MOVIE
2012-04-08 / 16:12:52 / Filmklipp

Höjdpunkten på denna dag var då jag såg den här videon, mätaren över awesome saker nådde sin absoluta topp. Synd bara att det inte är på riktigt, jag citerar Ray William Johnsson: "How could such a fake, fan-made movie trailer be more creative than most of what Hollywood is putting out these days?". True bro, so true.



Peace & Love
2012-04-04 / 15:27:57 / Allt om inget

Blev nyss 1800 kr fattigare, men till sommaren blir jag å andra sidan en upplevelse rikare då det blir att dra ner till Borlänge en vecka för att gå på Peace & Love festivalen! Längtar som barnet till julaftonsmorgonen. Ska bli så jäkla kul att få fara på en större festival än Luleåkalaset eller Piteå dansar & ler.

Massor med bra grupper/artister var det också, och trots att jag inte alls är något Rihanna-fan så ska det bli lite små coolt att få se henne. Kommer bli helt grymt det vågar jag då lova mig själv redan nu! Hela sommaren kommer bli super, man får helt enkelt tänka positiv så blir det nog bra (:


Shadows
2012-04-03 / 23:20:22 / Allt om inget

Dagens humör: Segt och trött
Dagens låt: Casual sex - My darkest days
Dagens tv-serie/film: Game of thrones
Dagens citat: "I'm going to set my mac on fire and then pee on it to put it
out and then mail it to apple's headquarters"
Dagens video: SMOSH ON THE NEWS!
Dagens sämsta: Färjestad gick inte till final :c
Dagens bästa: Inget fan.
Dagens lsknjgfl: Trött, tröttare och tröttast.

Dagens bild:

The one and only Jonas Frögren!