Framtid och förflutet
2012-11-25 / 19:51:32 / Ord från hjärtat

En sak som retar mig mycket nuförtiden. Det är att folk inte kan leva i nuet, antingen går man och är bitter över det som redan hänt eller så grubblar man sig sönder och samman över framtiden. Det här med att leva i nuet, vad är det? Jag har kommit fram till en väldigt simpel förklaring till det:
 
 Man kan inte leva i det förflutna, likaså gäller framtiden. Man kan endast leva i nuet. Alltid.
 
Fortfarande svårt att förstå? Låt mig göra det ännu lite enklare. Det som har hänt går liksom inte att ändra på, hur mycket du väl ångrar dig, hur mycket du väl vill eller hur mycket du än önskar att man kunde spola tillbaka tiden. Det förgångna tillhör, just det, det förgångna. Ta lärdom av det och gå vidare.
 
Framtiden, den går att ändra på lika lite som det förflutna. Det som händer, det händer. Däremot har man en liten fördel ändå när det kommer till just det som komma skall. Som sagt så kan man inget göra åt det, men däremot kan du i nuet, få fram de bästa förutsättningarna för att framtiden ska bli så ljus som möjligt.
 
Så där har ni det, mitt recept till att leva lättare, gladare och framförallt med en bättre självkänsla. Pröva vet jag, för jag lovar att det fungerar. Skulle inte koka ihop ett eget recept och ge ut det om det inte vore för att jag själv använder mig av det (och gillar det).
 

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: