Cabin in the woods
2012-09-01 / 17:13:16 / Recensioner

Förra helgen såg jag den äntligen, var lite seg med att skriva ner något likt en recension men nu kommer ett inlägg i alla fall. Bättre sent än aldrig!
 
Jag hade väldigt höga förväntningar på den, vilket inte alltid är så bra då jag för det första knappt visste något om filmen (det enda jag hade fått reda på såg jag på den allra första trailern som släpptes). Eller ja, det är väl oftast inge vidare egentligen då de oftast är svårt för filmen att komma upp till dem förhoppningarna.
 
Men den här gången var det inte så, jag visste att det var en annorlunda film och av det jag sett så tyckte jag den såg riktigt bra ut, och så rätt jag hade. Till viss del. Allt som jag trodde den handlade om var däremot inte rätt för fem öre, den överraskade gång på gång, scen för scen. Den var inte komplicerad, den var inte som någon skräckfilm jag tidigare sett eller hört talas om. Den står för sig själv.
 
Ja, jag var väldigt nöjd efteråt, det enda negativa var kanske att alla skådisar inte direkt var av "Oscars-material" men i en sådan här film är det verkligen inte nödvändigt. Den var verkligen bra ändå, och till alla som tänkt se den ska jag ge ett litet tips. Undvik allt som heter trailers, artiklar och annat som förutsäger filmen. Det kommer bli en mycket bättre upplevelse om du inget vet. Och då menar jag mycket.
 
Drive to a cabin in the middle of nowhere they said.
It'll be fun they said.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: