Humanity is overrated
2013-02-19 / 01:06:00 / Ord från hjärtat

Något som jag hatar, eller det är en hat-kärlek rättare sagt. Egentligen så älskar jag nog det mer än jag hatar. Att kolla igenom gamla bilder, att fasta i det och titta igenom så många gamla minnen. Har alltid gillat att fotografera och att kunna spara minnen i form av bilder, det är guld värt. För när man sedan tittar tillbaka, kan man uppleva samma härliga känslor som när det fotot förevigades.
 
Det är så mycket som förändras från en dag till en annan, verkligen. Speciellt människor, och tyvärr är oftast den förändringen förknippad till något (i min värld) negativt. Så många som har blivit så annorlunda från den dagen då just den speciella bilden togs. Det är det som får mig tvivla på om jag faktiskt gillar att titta tillbaka.
 
Varför då kan man undra? Jo, just av den simpla anledning att jag börjar sakna. Jag börjar sakna den personen, hur saker var kring denne någon under just den tiden, tiden då det inte var komplicerat. Sedan blir jag arg, mest less om jag ska vara ärlig, att folk kan från en dag till en annan bli någon du knappt vill ha att göra med längre. Jag stör mig helt enkelt på det mesta denna person är i dagsläget.
 
Känslan är dock alltid positiv, till en början. Innan jag inser hur jävla mycket jag önskar att vissa saker (läs personer) bara kunde förbli som de en gång var, förbli den som du faktiskt lärde känna och fattade tycke för.
 

"It's one of the great tragedies of life — something always changes."
Dr. Greg House.

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: