The Wolverine
2013-07-29 / 22:03:00 / Recensioner

Äntligen äntligen äntligen! I Lördags var det dags, att få se min absoluta favorit Marvelkaraktär på bio igen. Hade hållit mig undan från att läsa och se allt för mycket spoilers innan jag själv sett filmen och det jag kan jag säga var inte lätt!
 
Baserad på en av de populäraste historierna om Logan då han reser till Japan och träffar Mariko, hans "big love". Jag har själv inte läst de tidningarna men planerar att göra det så fort så fort Alex är klar. Men nog om det, lite mer om filmen kanske?
 
För mig var det verkligen den ultimata filmen om Wolverine. Precis som de sa i någon artikel (eller vad det nu kan ha varit) som jag läste långt innan ens första trailern kom så är Logan som farligast när han är som mest sårbar. Älskade verkligen att det skippat "storslagen action" för att fokuserar mer på karaktärerna och story.
 
Det enda lilla klagomål jag har är en sak som händer i slutet, vill inte skriva vad för de som inte sett den men det är en sak som aldrig händer i serierna som bara krånglar till det för nästkommande filmer, enligt mig. Slutscenen i eftertexterna däremot var en av de bästa hittills, kunde inte annat än resa armarna i luften av glädje!
 
 
 So many ninjas, god damn it!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: